TOP
Blogposts Lisanne

“Run, coolmom, Run!”

Coolmom Lisanne met dochter na hardloopwedstrijd Royal Ten

Je besluit dat je wilt gaan hardlopen, hebt goede schoenen gekocht en een tof outfit. Vervolgens loop je één of twee keer en daarna bedenk je heel veel redenen om vooral niet te gaan hardlopen. Ken je dat? Ik had dat ook, maar het kan anders. Hoe? Nou, dat ga ik je vertellen.

Stap 1:

Ga op zoek naar een hardloopwedstrijd in de omgeving. Zorg dat deze over ongeveer 2 maanden plaatsvindt en schrijf je in voor de 5 of 10 kilometer.

Stap 2:

Vertel tegen zoveel mogelijk vrienden, familie en collega’s dat je mee gaat doen. Hoe meer mensen op de hoogte, hoe groter de drempel om de wedstrijd te cancellen.

Stap 3:

Zorg dat je goede hardloopschoenen hebt en shop een leuk outfit. Bij de H&M, Primark of Decathlon loop je er voor een mooie prijs goed bij.

Stap 4:

Spreek met je man of vriend af wanneer je gaat trainen. Dan kan hij bij de kleine thuis blijven en jij sportief doen. Heel sportief!

Stap 5:

Download Runkeeper op je telefoon. Deze app houdt bij hoe lang je loopt, hoe snel je gaat en je kan je prestatie eventueel delen op social media. Er zijn zeker mensen die het gaan liken. En likes zijn altijd fijn:).

Stap 6:

Begin rustig, leg de lat niet te hoog. Ga je 10 kilometer lopen, ga dan bijvoorbeeld eerst een paar keer 4 of 5 kilometer lopen en bouw het daarna op. Loop je 5 kilometer, begin dan met 2 of 3 kilometer op een tempo dat jij goed kan volhouden.

Even tussendoor:

Ga je een keer niet, omdat je toch echt geen zin hebt, te moe bent of op een terras wilt zitten. Geen probleem, dan ga je toch een andere dag. Maar ga dan wel die andere dag! Je hebt die wedstrijd in het vooruitizicht, dus er moet wel worden getraind.

Stap 7:

Het is zover; de wedstrijddag. Uiteraard heb je toch minder getraind dan je wilde, maar je gaat wel meedoen. Gewoon rustig beginnen, je door heel veel mensen in laten halen en als het goed voelt iets harder lopen. Het publiek langs de kant geeft een kick en de finish is dichterbij dan je denkt. Je kan het!

Finish

Ok, ik geef eerlijk toe; de eerste wedstrijd waar ik me voor inschreef, heb ik afgezegd. Ik had twee feestjes in dat weekend en eigenlijk te weinig getraind. Maar poging twee slaagde wel! Ik heb getraind en tien kilometer gelopen binnen een uur. En daar ben ik trots op! Wat na de finish gebeurde was trouwens super schattig cool! Mijn dochter kwam stralend naar me toe. Ik tilde haar op, ze gaf me een knuffel, pakte mijn medaille en stopte het in haar mond. Om op te eten…

 

Tags:              

«
»

what do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.